Nadežda Bakurová (na snímke) sa od júla stala novou riaditeľkou Obchodnej akadémie v Ružomberku, na tejto pozícii je to jej prvé funkčné obdobie. Na škole však pôsobí nepretržite od roku 1993 ako učiteľka odborných ekonomických predmetov.
V rámci špecializovaných činností je vedúcou predmetovej komisie a koordinátorka duálneho vzdelávania. Vysokoškolské vzdelanie nadobudla na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Svoje vízie a ciele v smerovaní školy priblížila čitateľom Ružomberského hlasu.
Podporný tím školy
„Strategickým zámerom výchovy a vzdelávania v obchodnej akadémii vo funkčnom období 2024–2029 je adaptovať školu na zmeny, ktoré si hospodárske podmienky v regióne a aktuálny vývoj na trhu práce vyžadujú. V oblasti výchovy a vzdelávania je cieľom školy plnohodnotné zapájanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami do vyučovacieho procesu prostredníctvom špecializovaných činností školského podporného tímu, aktívne používanie moderných aktivizujúcich metód výučby a foriem práce či vytvorenie pozitívnej klímy pre žiakov v školskom prostredí,“ naznačila riaditeľka.
Podpora talentovaných žiakov
Dôležitým faktorom skvalitnenia výchovy a vzdelávania je podľa riaditeľky aj podpora talentovaných žiakov, systematickým uplatňovaním individuálneho prístupu vo vyučovacom procese a rozvojom ich potenciálu a potrieb v rámci záujmových krúžkov.
Pre študentov 3. a 4. ročníka, ktorí dosahujú dobré výchovno-vzdelávacie výsledky v oblasti štúdia cudzích jazykov a odborných ekonomických predmetov bude škola naďalej pokračovať v podpore vzdelávacieho programu Erasmus za účelom vykonávania odbornej praxe v zahraničí.
Duálny systém zvyšuje kvalitu
Zavedenie systému duálneho vzdelávania na obchodnej akadémii od roku 2020 významne prispieva k zvyšovaniu kvality odborných kompetencií žiakov. „Študentom umožňuje získať vedomosti a zručnosti priamo na pracovisku zamestnávateľa alebo v dielni školy. Za účelom dosiahnutia vyššej konkurencieschopnosti absolventov na trhu práce, bude obchodná akadémia v nasledujúcich obdobiach preferovať v tejto forme vzdelávania zamestnávateľov so zameraním na vedenie účtovníctva, finančný sektor, verejnú správu a samosprávu,“ uviedla N. Bakurová.
Inovácia vzdelávacích štandardov a rastúca potreba zatraktívnenia poskytovaného vzdelávania pre žiakov a trh práce sa stali základnými predpokladmi pre plánovanú špecializáciu študijného odboru – obchodná akadémia od 1. septembra na oblasť podnikovej ekonomiky, účtovníctva a ekonomického podnikového systému.
Zaradia financie do odborného vzdelania?
Celospoločenský význam posilnenia finančnej gramotnosti v oblasti podnikateľskej sféry a osobných financií je významným faktorom, ktorý podstatne ovplyvňuje ďalšie smerovanie vzdelávacej stratégie. „Strategickým zámerom školy je zaradiť do vzdelávacieho programu študijný odbor financie v rámci vyššieho odborného vzdelania pre absolventov stredných škôl v školskom roku 2026/2027,“ poznamenala.
Dodala, že dôležitým faktorom pre naplnenie všetkých strategických cieľov je vytvorenie pozitívnej klímy v školskom prostredí pre zamestnancov školy a študentov, systém otvorenej školy založený na interakcii medzi rodičmi, pedagógmi a študentmi, dostatočná podpora zo strany zriaďovateľa, zamestnancov školy, zamestnávateľov a inštitúcii, ktoré spolupracujú so školou.
Škola má v súčasnosti 192 študentov denného štúdia v odbore obchodná akadémia a v odbore cestovný ruch v rámci denného pomaturitného kvalifikačného štúdia. V akadémii aktuálne pôsobí 21 pedagogických zamestnancov.